Wednesday, September 5, 2007

2 September 2007

Seawal jam 9.00am kami telah memulakan kerja lapangan kami. Kami berkumpul pada jam 9.00am di tempat menunggu yang telah di tetapkan. Kami diberikan taklimat ringkas sebelum memulakan kerja lapangan kami. Kami di bahagikan kepada taga kumpulan yang akan menuju ke tiga tempat berbeza iaitu Kampung Kelantan, Kampung Tembioh dan Taman Kemang. Saya dan rakan-rakan kumpulan saya telah bertindak membahagikan ahli kumpulan kami kepada dua tempat iaitu Kampung Kelantan dan Kampung Tembioh. Saya dan Kak Aisyah akan menjalankan soal selidik di Kampung Tembioh manakala Zaidi dan Radhia akan menjalankan soal selidik di Kampung Kelantan. Langkah ini diambil kerana kami perlu mengejar waktu bagi mengimbangi jumlah responden penduduk kampung dan responden governan.
Sasaran kami sebelum memulakan kerja lapangan adalah untuk menghabiskan kesemua borang soal selidik bagi responden penduduk kampung pada hari tersebut juga. Alhamdulillah..Berkat kesabaran kami dan kerjasama daripada penduduk kampung sasaran kami tercapai. Kami berjaya menjalankan soal selidik terhadap kedua-dua buah kampung sekitar jam 2.00pm. Disamping menyiapkan kesemua borang soal selidik, kami juga telah mengajukan beberapa soalan bagi menambahkan maklumat kami. Pelbagai luahan dan reaksi penduduk kampung telah kami terima. Saya dan pasangan saya,Kak Aisyah pulang ke hotel kami kira-kira pukul 3.30pm. Kami berehat sebentar untuk makan tengah hari dan solat sebelum memulakan soal selidik untuk pihak governan pula pada pukul 5.00pm.
Kami memulakan soal selidik kami dengan pada petang itu di Hospital Kota Tinggi. Di sana, 2 orang pemamdu ambulance, seorang jururawat wanita dan seorang pengawal keselamatan yang terlibat dengan operasi bakjir di Kota Tinggi telah memberikan kerjasa dengan menjawab borang soal selidik kami dam juga menjawab bebwerapav soalan yang kami ajukan. Perjalanan kami diteruskan pulang ke Balai Bomba Kota Tinggi. di sana, 4 orang ahli bomba pelbagai peringkat jawatan telah memberikan kerjasama. Terima kasih kami ucapkan atas kerjasama anda semua. Kami pulang ke hotel kami kara-kira pukul 7.30pm. Kami dibenarkan untuk melakukan aktiviti bebas pada waktu malam.

2 comments:

Nabilah Aimi said...

alhamulilah..kumpulan anda sama bersungguh-sungguh dengan kumpulan urban legnd.tahniah.

-Mohd Zaidi Bin Mat Satar - A113545 said...

kumpulan anda nampaknya mempunyai semangat setiakawan yang tinggi...sudah pasti ketua anda berdedikasi orangnya...
teruskan perjuangan..